Fashion Week Hongkong, červenec 2016

16. 09 2016

Hongkong  - 7.července skončila již 23. edice jedné z nejprestižnějších módních akcí na asijském kontinentu Hong Kong Fashion Week pro jaro /léto. Co tato, nám vzdálená akce, nabídla?  

Především tento čtyřdenní veletrh, organizovaný  hongkongskou Radou pro rozvoj obchodu (HKTDC) nabídl nám, Evropanům, vcelku ucelený pohled na oděvní a v menší míře i na textilní branži  celé Asie. Akce přivítalana asijské poměry „jen“  více než  13 000 odborných návštěvníků. Je potřeba si ale uvědomit, že mezi těmito byli ve velké míře zastoupeni nákupčí velkých oděvních řetězců a globálních značek s ročními obraty převyšujícími obraty oděvního průmyslu nejedné země či národní ekonomiky. Globální význam této části světa v čele s Čínou v rámci oděvních oborů a kapacit dokumentuje i následující statistika:  1 200 vystavovatelů z „pouhých“ 18 zemí oslovilo 13 tisíc nákupčích z 68 zemí světa! Řada vystavovatelů se pak přímo v rámci expozic „chlubila“ svými dovednostmi a referencemi  nám známých  značek či řetězců  (např.  Lidlu – současné  tuzemské „štiky“ v obratech s oděvy posledních let. ) Zájem získat zadavatele práce byl evidentní.
Ve své letní edici veletrh více než dříve akcentoval témata spojená s dalším udržitelným  rozvojem textilně–oděvních oborů,  rozvojem ekologicky šetrných technologií  a snižování negativních dopadů na dnes enormně zatěžované životní prostředí. 

Dokončení článku najdete ve Světě textilu&obuvi, červenec/srpen 2016