Trendy textilní galanterie pro jaro a léto 2022

8. 04 2021

rhm Praha – Nejen oděvní průmysl, ale také ten textilní prošel vlivem pandemie zásadní proměnou. Globální trh s textiliemi i mnoho světoznámých veletrhů, které každoročně představují trendy na nadcházející sezóny, se musely situaci co nejrychleji přizpůsobit. Některé veletrhy značně omezily program, jiné se zcela přeorientovaly na internetové prostředí. Hlavním cílem všech organizátorů bylo, aby byl přístup pro nákupčí módních firem co nejsnazší a aby se současná situace odrazila na plánovaných oděvních kolekcích so možná nejméně.   

Aktuální situace není pro textilní a oděvní průmysl snadná, veletrhy přinášející trendy v textilní galanterii však našly způsob, jak i přes nesnáze zajistit hladký průběh celého výrobního cyklu. Francouzský Première Vision, italský veletrh Milano Unica a německý Munich Farbric Start se zcela přeorientovaly na online prostředí a za pomoci webinářů a katalogů představily jak trendy, tak nabídku výrobců. Naopak na TexWorldu byly prezentovány nejnovější kolekce tradiční formou, avšak s přísnými hygienickými opatřeními. 

Italský veletrh Milano Unica se rozhodl vzdát poctu dotyku, který se tak stal leitmotivem trendů pro jaro a léto 2022. Dotyk má podle uměleckého ředitele festivalu, Stefana Faddy, hned dva proudy. Tím prvním je snaha porozumět materiálům prostřednictvím hmatu a pochopit tak jejich důmyslného zpracování, pracovní techniky a výrobní tradice. Druhý pak skrývá jistou symboliku, kde je dotyk po celém roce omezeného fyzického kontaktu žádanější, než byl kdykoliv předtím. Motiv dotyku pak prostupuje třemi hlavními trendy, kterými jsou příroda, město a digitálno. Trend příroda představuje malebný uklidňující svět plný větví, okvětních lístků, mikro květů a dalších botanických elementů. Motivy přírody jsou zpracovány velmi citlivě, důležitý je zejména přesah do 3D. Trend město se vyznačuje výraznými svislými čarami, které symbolizují mrakodrapy a evokují městské panorama. U posledního trendu, digitálna, jsou využity ikonické historické designy či grafiky a díky grafickému zpracování získávají nový, minimalistický výraz.  

 

(Více se dočtete v časopise Svět textilu&obuvi, vydání březen/duben 2021, na tomto webu) 

 
.